Vier het leven

kers2

Vandaag vier ik het leven!

Ik ben 8 dagen ziek geweest, nog steeds niet helemaal beter maar het gaat steeds een beetje beter! Eerst dacht ik een verkoudheid.. toen een griepje.. maar waarschijnlijk is het een voorhoofdsholte ontsteking geweest.. Ik zette vanochtend de radio aan en luisterde naar het nummer van The Fugees – Ready or not (1996) en kreeg opeens weer zin om van alles wat te gaan doen. Ik deed de gordijnen open en deed een vreugde dansje terwijl ik uit mijn raam naar buiten keek. “Ready or not, here I come!” En bedacht mij dat het leuk is om vandaag even stil te staan bij het leven en het te vieren. Vervolgens hoor ik het nummer van Bryan Adams – Can’t stop this thing we started (1991) op de radio en kruip achter mijn laptop voor een blije blog.

Nu vraag ik mijzelf af: “Hoe vier ik eigenlijk het leven?” Hoe doe je zoiets? Ik denk door blij en tevreden te zijn met alles wat je hebt, wat je hebt bereikt, met de fijne mensen die je om je heen hebt verzameld en trots te zijn op jezelf. Blij te zijn dat je zoveel dingen kan doen. Door de aardbeving in Nepal en alle gruwelijke verhalen en foto’s die ik heb gezien besef ik mij extra dat wij in veilig land wonen met veel kansen en dat ik een goede basis heb meegekregen van mijn ouders om er een goed en mooi leven van te maken. Dus toekomst: “Ready or not? here I come!”

Het leven zit vol met mooie dingen. Als ik naar mijn eigen leven kijk, ben ik in mijn leven heel blij met mijn lieve vrienden en familie. Gezellige koffietjes, hapjes en drankjes delen met mijn liefsten is dan ook 1 van mijn favo bezigheden. Zij geven mij energie en maken mij blij. Waar ik ook heel blij van word is lekker en gezond eten hmmm! (Af en toe ook lekker zondigen met cheese cake of chocola hmmm). Toen ik deze week ziek was heb ik af en toe even de tijd genomen om een vers sapje te maken (ik zal deze week de recepten van de verschillende sapjes online zetten). Ik hou echt van eten en drinken. Naast dat het natuurlijk een levensbehoefte is, is het ook zeker een lust! Nu het lente is krijg ik ook weer zin om van alles te ondernemen. De lente geeft mij energie door alles wat buiten bloeit en groeit. Alles ziet er ineens een stuk vrolijker uit buiten. En de zon! Lekker weer! Ahhh ik ben echt een kou-kleum. Was het maar iedere dag lekker weer.. (al vind ik de winterdagen ook altijd wel gezellig rond kerst).

kersenboom2

Magnolia Stellata in bloei bij mijn moeder in de tuin

Vierden mensen vroeger wel ‘het leven’? Ieder jaar vier je natuurlijk je verjaardag, je viert dat je weer een jaartje ouder bent geworden. Maar eigenlijk wordt je iedere dag ‘een dagje ouder’, waarom dus niet iedere dag even stil staan bij het leven en hoe mooi het is? Dankbaar zijn voor alle mooie dingen in je leven.

Hoe vier jij het leven?

4 gedachtes over “Vier het leven

  1. Bente zegt:

    Door heel erg te genieten van mijn vrije dagen en me bewust te zijn dat ik heel erg geluk heb met de leuke baan, en fijne huis, mijn leuke vriendje, en lieve vrienden en vriendinnen!

    Like

  2. kim zegt:

    Wat een mooie foto en blogje! Het is goed om bij de kleine dingen in het leven stil te staan! Zelf had ik een tijdje veel angsten waardoor mijn wereld erg klein werd. Nu ik daar een stuk minder last van heb, geniet ik extra van alles, denk ik.

    Like

    • Laura Shanna zegt:

      Dank je wel Kim! Wat vervelend van je angsten. Ik heb daar in mijn omgeving ook ervaring mee gehad en dat is echt geen pretje. Het klinkt misschien gek, maar ik ben mij na de dood van mijn vader vorig jaar veel bewuster geworden van het geluk dat ik nog wel in mijn leven heb.

      Like

Geef een reactie

