Sportmotivatie

Ik ben net terug van een rondje rennen. Ik kan mij de laatste keer dat ik ben geweest nog net herinneren, maar dat moet minstens een maand geleden zijn geweest (oeps!). Ik denk altijd dat ik eruit zie zoals een echte atleet en sportmodel, kan ik voor mij gevoel heel erg hard rennen en de hele wereld aan. En dan…. Zie ik de reflectie van mijzelf ergens in een raam en word ik weer teruggebracht naar de realiteit. Ach, ik doe toch mijn best en ben alsnog rete blij (zei ze nou rete?) dat ik toch weer een rondje heb gerend vandaag en dat ik er weer zin heb om vaker te gaan sporten. Mijn streven is om minimaal 3 keer per week te sporten, nu blijft het steeds bij 1 of 2 keer.

Een nichtje van mij zei deze week tegen mij: “Ik wou dat ik verslaafd was aan sporten, misschien wordt dat wel mijn nieuwe missie deze zomer”. Ik denk wel dat je door je mindset over sporten te veranderen, door te denken dat je een sportief persoon bent in plaats van een lui persoon, ook meer zin hebt om te gaan sporten. Ik vergelijk mijzelf graag met vriendinnen die meer sporten dan ik, omdat ik daardoor ook gemotiveerd word om meer te gaan sporten. Bijvoorbeeld 1 vriendin van mij die geeft sportlessen (3x per week dacht ik) en sport daarnaast zelf ook nog heel veel. Zij is altijd in topvorm en dat inspireert mij. Daarnaast motiveren de sport blogs van mijn vriendin Bente mij ook altijd, doordat ze mij aan het denken zetten over mijn eigen sportactiviteiten.

Ik zie sporten wel als iets vanzelfsprekends. Ik vind het belangrijk en ik haal er ontspanning uit. Ik weet dat ik mij tijdens en na het sporten heel erg fijn voel en dat motiveert mij om regelmatig te blijven sporten. Mijn vriend vind sporten gelukkig ook belangrijk en gaan soms ook samen naar de sportschool. Ik wil dit jaar beginnen aan een vechtsport samen met mijn vriendinnetje Vera, we weten alleen nog niet welke vechtsport we willen gaan doen. Ik wil liever niet boxen of kickboxen, maar heb mij nog niet verder verdiept in andere mogelijkheden. Hebben jullie misschien tips voor een leuke vechtsport?

Om het sporten iets leuker te maken heb ik net een sportband gekocht voor mijn nieuwe telefoon, zodat ik die kan meenemen tijdens het sporten. Dan kan ik muziek luisteren (moet ik wel eerst muziek erop zetten) en naar de motiverende woorden van Evy luisteren. Daarnaast wil ik al een tijdje nieuwe hardloopschoenen, want mijn vorige schoenen heb ik te klein gekocht (ja ik weet ook niet hoe dat kan). Zo zie ik er straks toch weer uit als dat atletische sportmodel (HA!)

Hoe motiveren jullie jezelf om te gaan sporten?

7 gedachtes over “Sportmotivatie

  1. Dina zegt:

    Aah leuk onderwerp. Leuk dat je een nieuwe sportband hebt gekocht voor je telefoon. Ik had dat in het begin ook altijd, dat als ik nieuwe sportspulletjes kocht, ik meer gemotiveerd raakte. Nu is het meer automatische piloot. 😛

    Like

    • Laura - Kervel & Tijm zegt:

      Het lijkt me echt fijn als het bij mij ook op de automatische piloot gaat. Op zich vind ik sporten geen ‘last’ maar een juist een ‘lust’. Ik wil er wel nog wat meer tijd voor vrij maken, dat doe ik te weinig. Hoe maak jij tijd vrij om te gaan sporten?

      Like

  2. Linda zegt:

    Leuk stukje! Ik plan het gewoon in en “moet” van mezelf drie keer per week. Maar dat kwam ook niet uit het niets hoor… Denk dat je er gewoon een gewoonte van moet maken door niet meteen 3x per week te gaan, maar 3 weken lang 1x, en als je daaraan gewend bent kun je 2x gaan etc. etc.!

    Like

  3. quintyschoot zegt:

    Rennen is echt niets voor mij. Ik kan het niet en op de.middelbare school zeiden ze altijd dat ik ren als een skalet. Geen idee wat ze hiermee bedoel en maar durf nu in ieder geval niet meer in het openbaar te rennen maar ja ik dans 2uur in de week en vind dat wel beweging genoeg Hahah

    Like

Geef een reactie

